De eerste week - Reisverslag uit Bubali, Aruba van Sander Turck - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Bubali, Aruba van Sander Turck - WaarBenJij.nu

De eerste week

Blijf op de hoogte en volg Sander

23 Augustus 2014 | Aruba, Bubali

Bonbini Nederland,

Mijn eerste week zit er al weer op in Aruba. Na een vlucht van iets minder dan 10 uur lande ik vanuit Amsterdam in Oranjestad (Reina Beatrix Airport). Vlucht is allemaal prima gegaan af en toe wist ik alleen niet meer wat ik most doen in dat vliegtuig.
Ik werd op het vliegveld opgehaald door de decaan (John) van de Universiteit. Een erg aardige man uit Engeland. Nadat we wat basis boodschappen hadden gedaan heeft hij me afgezet bij Blue Village. Hier zit mijn kamer. Ik moest op het begin wel eerst even wennen van hoe de kamer er uit. We zitten natuurlijk niet in Nederland. Ben er nu wel aangewend. Het is ongeveer net zo groot als mijn kamer in Alphen aan de Rijn van afgelopen jaar maar dan met keuken en badkamer er in.
De volgende dag ben ik naar het strand gelopen omdat ik toch wel benieuwd was. Ze zeiden 20 min lopen dat was het zeker wel en dan continu de zon op je hoofd was het nog redelijk zwaar. Toen ik ergens wat te drinken wilden bestellen en met me credit card wilde betalen moest ik eigenlijk $10 extra betalen. Toch maar niet gedaan en eerst geld gepind. Op het strand wat geluncht en daarna terug gelopen.
's middags nog even Skyped met pa en ma en toen de taxi naar Oranjestad genomen. Hier heb ik wat rond gelopen, het is niet een heel bijzondere stad. Het is er vooral op Amerikanen gericht die met cruiseschepen aan komen en dan zo snel mogelijk de winkelstraat in kunnen en daar hun geld uit kunnen geven. Heb daarna nog gegeten in bij een Nederlands tentje en toen maar op tijd mijn bed weer in.
Maandag begon het dan echt school. Het viel allemaal wel mee met de lessen omdat het vooral intro lessen waren. Het Engels had ik op het begin nog een beetje moeite mee maar dat is al weer een stuk verbeterd.
Daarnaast toch maar een auto gaan huren wat echt een aanrader is. Voor mij was het namelijk toch niet handig om met de bus te gaan of te fietsen. De wegen die er liggen zijn wel prima maar niet te vergelijken met de Nederlandse wegen. Dus toch maar naar overleg met het thuis front een auto gaan huren.
Gisteren zijn we met de hele faculteit gaan fietsen door het national park van het eiland. Was een erg mooie route. Ik had aan het einde (+/- 30km) geen kont meer over. Daarna hadden we nog heerlijk gebbq met de faculteit en was het weer tijd om naar huis te gaan.
Vandaag doen we het lekker rustig aan. Wat wassen, opruimen en boodschappen doen. En morgen waarschijnlijk even naar het zuiden van het eiland rijden.
Ayo vanuit het het mooie Aruba

  • 23 Augustus 2014 - 15:47

    Kees Loose:

    De kop is eraf.
    Na de gewenning komt nu dus de echte studie-tijd. Lijkt me geen straf om in zo'n omgeving te mogen/kunnen vertoeven. Ik zou b.v. zo terug naar Curacao willen voor een aantal weken vakantie.
    Aan je verslag te zien red je het daar best.
    Succes en we blijven je volgen.
    Tante Ria & Ome Kees.

  • 23 Augustus 2014 - 16:04

    Christian:

    Klinkt goed om daar te studeren, Sander! Waar kan ik me opgeven

  • 23 Augustus 2014 - 16:23

    Nicolien:

    Hoi Sander

    Fijn om te lezen dat de reis goed is gegaan en dat je de boel al een beetje verkend hebt.
    Nu begint het echte werk succes en we hopen snel weer iets van je te lezen.
    Geniet van de zon het is hier nu nat en koud.

    Groeten van Rini & Nicolien Xx

  • 23 Augustus 2014 - 20:21

    Marco:

    Fijn te lezen dat het allemaal goed gaat. Wennen zal het waarschijnlijk nog wel even blijven. Veel is nieuw en zeker anders dan hier in Nederland.

    Geniet van je weekend en tot hoors!

    Groet,
    Je broer

  • 24 Augustus 2014 - 14:17

    Pa En Ma:

    Op na je tweede week en maak er iets moois van .
    moet volgens mij wel lukken in dat geweldige klimaat.

    Groetjes
    van Pa en Ma,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sander

Actief sinds 09 Aug. 2014
Verslag gelezen: 481
Totaal aantal bezoekers 3366

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2014 - 16 Januari 2015

Minor in Aruba

Landen bezocht: